Vaivaru pamatskolas direktore Inese Kārkliņa. Gunas Vilnītes foto
Ziņu dienests
Pagājušajā nedēļā Vaivaru pamatskolā strādāja skolu akreditācijas komisijas eksperti, kas izvērtēja skolas un pedagogu darbu. Skolu novērtēja kā sevišķi sekmīgu iekļaujošās izglītības skolu Latvijā.
Kā akreditācijas komisijai un viesiem no Jūrmalas domes deputātiem J. Lediņam, L. Maziņai un D. Riņķei, kā arī Izglītības nodaļas vadītājai A. Paiparei pastāstīja skolas direktore Inese Kārkliņa, tad iekļaujošās izglītības modelis ir īpaši populārs un veiksmīgs Skandināvijas valstīs. Iekļaujošā izglītība nozīmē, ka vienā skolā kopā mācās visi bērni arī bērni ar īpašām vajadzībām.
Iekļaujošajā skolā, kāda ir Vaivaru pamatskola, akcents tiek likts nevis uz bērna diagnozi, bet gan uz izglītojamā individuālo potenču izpēti. Tas liek atrast katra skolēna talantus un tos attīstīt, likt lietā. Skolotājiem nepieciešama izpratne, ka katrs bērns mācās citādi, tāpēc nepieciešama individuāla pieeja, atbilstoša bērna uztveres modelim un spējām. Visiem pieaugušajiem vecākiem, pedagogiem, skolas atbalsta personālam - skolas vidē ir jāsadarbojas, lai sasniegtu pēc iespējas labākus rezultātus: bērns atraisītos, skolā justos labi un varētu mācīties ar pilnu atdevi. Kā pastāstīja I. Kārkliņa, šī pieeja sevi attaisno, ļaujot katram bērnam skolā justies drošam, piederīgam skolas kolektīvam, vienlaikus veicinot bērna pašapziņu un motivāciju apgūt zināšanas.