Otrdiena,
2019.gada
12.novembris
Komentāri
108559

Edgars Tavars: ja valdības vai izglītības ministres šobrīd nebūtu vispār - valstij būtu labāk


Apskatīt komentārus (0)


23.10.2019

Pirmdien valdība Saeimā iesniedza nākamā gada budžeta projektu un ar to saistītos likumprojektus. Valdība savu darbu slavē līdz saldam nelabumam, bet ko par to saka citi politiķi? Jautājām ZZS valdes priekšsēdētājam, Latvijas Zaļās partijas valdes priekšsēdētājam Edgaram Tavaram.

 

 

Jānis Vilnītis

 

 

Foto no "JV" arhīva

 

 

Kāds jūsu pirmais iespaids par nākamā gada valsts budžetu?

 

 

(Dažas sekundes klusē) Ieturēšu pauzi. Negribas būt nepieklājīgam, bet es zinu, ka cilvēki, ka mediķi un izglītības cilvēki ne tikai bija rēķinājušies ar kaut kādu - ne tikai ar mutisku solījumu, bet arī ar parlamentā pieņemtiem likuma grozījumiem, ar Ministru kabineta lēmumu, pedagogu izdienas pensijām, mediķu algām, skolotāju atalgojumiem. Zinu, ka daudzi cilvēki pamatoti un objektīvi ir ļoti skarbi par šo budžetu. Un viņiem nevar nepiekrist. Pašreizējā koalīcija… diemžēl jau vairs nav smieklīgi tas, kas notiek. Mani satrauc, ka no tā var ciest visi. 

 

 

Pēc definīcijas opozīcijai šobrīd varbūt nevajadzētu uztraukties par valdību, kas tik slikti strādā, bet es redzu, ka šī politika var radīt nacionāla mēroga sekas. Te ir nevis vienkārša solījumu nepildīšana, bet tāda rupja solījumu nepildīšana. Un es domāju, ka tas nebeigsies labi. Tas nevar beigties labi. Nekādi nevar. 

 

 

Visam kam atrada naudu - pat kosmosam! Atrada naudu politisko partiju finansēšanai, šīm pašām partijām, kas šobrīd ir Saeimā - palielināja tām finansējumu par 700%! Tai pat laikā daudzi pirmsizglītības pedagogi ir tuvu tam, lai kravātu koferus, vai, kā minimums, atstātu šo nozari. Tas ir nožēlojami. Tie bērni, kas tagad iet dārziņā, pēc 20-30 gadiem būs ekonomiski un sociāli visaktīvākie cilvēki. Tie ir cilvēki, kuriem šobrīd atņem brīvpusdienas, kuru pedagogiem maina likmes un zināmā mērā arī samazina atalgojumu, nepilda solīto, - tas atstās neatgriezeniskas sekas. To nebūs viegli izlabot. Par reģionālo reformu var pieņemt aplamus lēmumus, apturēt attīstību Latvijas reģionos, bet, ja šī reforma nestrādās, iespējams, varbūt to vēl varēs izlabot. Redzam, ka Pūce un Co sāk jau atkāpties no daudziem saviem sākotnējiem uzstādījumiem. Bet - pirmsizglītības iestādes, pamatizglītība - tur ieliek pamatus. Tagad šis pamats būs izrauts ārā.

 

 

Mediķi - tie, kas glābj mūs, glābj mūsu dzīvības un veselības stāvokli, viņiem ir identiska situācija. Uz Hipokrāta zvēresta pamata ilgi savu ģimeni nepabarosi. 

 

 

Ja skatāmies budžetu kopumā, no attīstības viedokļa - nav komentāru. Ļoti, ļoti nepatīkams pirmais iespaids. Zinu, ka iepriekšējā valdībā, koalīcijā bija ļoti smagi - tie paši partneri pamatā - Vienotība, Nacionālā apvienība. Ar visiem demogrāfijas ultimātiem, pedagogu algām, izdienas pensijām, atalgojuma modeli veselībai, ļoti būtiski pielikām algas sanitāriem, bija apņēmušies šogad pielikt arī mediķiem, skolotājiem, bija pieņemts reāls grafiks. Taču tagad tā vietā izvēlas pielikt politiskajām partijām miljonus...  MILJONUS - nu, ko es varu pateikt. 

 

 

Šī ir meļu, liekuļu un populistu valdība. Es nebaidos šī vārda - meļu. Faktiski ir nozagts vēlētāju dotais mandāts. Solīja vienu - izdara nevis daļēji, bet izdara pilnīgi pretēji.  Visi pieci solījumi, ko deva JKP - viss pilnīgi pretēji. Pirms vēlēšanām pat nevēra muti vaļā un neteica, ka politiskajām partijām vajadzētu palielināt finansējumu par 700%. Nediskutēja par to, ka radīs apjukumu visu līmeņu pedagogiem, ka bērnudārzu, pirmsskolas izglītības iestādēs, skolās, augstskolās. 

 

 

Galvenais, ka to dara, attiecinot tieši uz sevi. Burtiski pārpratuši vēlēšanu saukli, uzskatot, ka valdībai, koalīcijai ir jāsāk ar sevi: nevis izglītībai vajadzīgs lielāks finansējums, medicīnai, bet partijām. "Mums ar kaut ko vajag sākt. Nu, ar ko sākam? Ar partijām!" Tas ir absurds! 

 

 

No vienas puses, mums ir jāpriecājas, - mūsu politiskajam spēkam (ZZS – red. piezīme) arī par 700% pieaug finansējums. No otras puses - tas ir tīrs absurds. Ja iepriekšējās valdībās un koalīcijās kāds kaut ko tādu iepīkstējās - varbūt palielinām partijām finansējumu?... - tas uzreiz tika apklusināts: palielinām algas  pedagogiem! Mums ir mediķi, kam katastrofāli trūkst finanšu resursu, kur ir jāveic reforma. Un ar reformu saprot, ka tā ir nevis slimnīcu vai skolu slēgšana, bet efektivizācija. [Izglītības sistēmas] centrā ir jābūt pedagogam! Mēs arī iepriekšējā valdībā daudz runājām par to, ka ne jau dators vai tehniskais aprīkojums - jā, arī tie ir neapšaubāmi svarīgi - bet pedagogs ir tas, kurš attīsta mūsu bērnus.

 


Valdība noklusē arī to, ka, tā kā partijām pieaug finansējums, tad par pieciem miljoniem tas paaugstināts arī KNAB. Tātad, kopumā tie ir 10 miljoni nodokļu naudas.

 

 

Tas, ka KNABam palielina finansējumu, pret to man vismazāk būtu iebildumi - godīgi. Manuprāt, KNAB ļoti labi strādā. Mēs redzam, ka šodien atkal ir aizturēts kārtējais blēdis. Kopumā, es domāju, nav slikti. Lai arī gadās kāds no mūsu apvienības, - viens likums, viena taisnība visiem. Tur visiem jādabū "pa asti". Tas pat ir labi un pareizi. Bet tas nav jāsasaista kopā ar partiju finansējumu. Korupcijas indekss, korupcija pati par sevi - tas ir absolūti nezaļi (pret Zaļās partijas, kustības pamatpostulātiem – red.piezīme). Domāju, ka to ikviens saprot. Ar korupciju es domāju ne tikai zagšanu vai kaut kāda labuma gūšanu, bet daudz plašāk. Jāskata arī politiskie lēmumi: kā interesēs tie tiek pieņemti?

 

 

Tas, kas šobrīd, iespējams, notiek ar Skultes gāzes krātuvi. Zinām, kuru politisko partiju šie akcionāri sponsorēja - un viņi šobrīd ir ļoti tuvu tam, lai dabūtu nacionālā objekta statusu - tie ir miljardi. Par OIK - tieši tas pats. Tur arī ir miljardi. [Blēži] Ir jāķer visos līmeņos: gan mazie, gan vidējie, gan lielie. Jāsāk ir ar lielajiem, jāiet uz vidējiem un mazajiem. Sākot no taksista, kas apmāna klientu, un beidzot ar starptautiskas nozīmes lielu lobiju. 

 

 

Tagad redzam lielās riņķa dejas ap FKTK vadību, - ir jāsaprot, ka tās ir personas, kas pieņems miljardiem vērtus lēmumus. Kāds tos iegūs, bet kāds - zaudēs. Jautājums, kā interesēs FKTK strādās: vai valstiski, vai kāda biznesa interesēs. 

 

 

Tāpēc es piekrītu, ka KNABam palielina finansējumu. Vajadzētu arī policijai palielināt. Sākot no ceļu policistiem. Tikpat svarīgi vai vēl svarīgāk ir palielināt finansējumu kriminālpolicijai. Ja cilvēku gaišā dienas laikā nošauj pie mājām - kā bija advokāta slepkavība -, bet lietu nevar atklāt. Nošauj maksātnespējas administratoru, iespējams, tikai par nolūku kādai bankai darīt pāri. Iespējams, par NOLŪKU! No tās mājas logiem var redzēt policijas centrālo ēku. Nevar atklāt! Un tādu lietu ir daudz. Kaut cik profesionālas pasūtījuma slepkavības, izskatās, ka nespēj atklāt. Kāpēc? Kompetence un motivācija. Nav profesionālas apmācības sistēmas un atalgojuma. Ja vienam inspektoram - izmeklētājam ir 100, 200 vai pat 300 lietas, bet alga ir 400-500 eiro uz papīra. Kur viņam motivācija pie visām šīm lietām kvalitatīvi strādāt?! Un, pat ja viņam būtu šī motivācija, viņš fiziski to nevar izdarīt. Tā kā par drošību - es uzskatu, ka tā ir pašsaprotama lieta, - iekšējā drošība. Un te nevajag pārdzīvot, ka palielina finansējumu.

 

 

Diemžēl mēs to neredzam valdības prioritātēs. Jaunā konservatīvā partija intensīvi bīda jaunā cietuma būvniecību Liepājā, lai to būvētu, kā var saprast, viens konkrēts uzņēmējs, ka tā bija JKP patiesā vēlme - lai konkrēto cietumu uzbūvē konkrēts izpildītājs. TĀ ARĪ IR VISA VALSTS ATTĪSTĪBA - POLITISKAJĀM PARTIJĀM PALIELINA FINANSĒJUMU UN BŪVĒ CIETUMU! 

 

 

Šobrīd budžeta ieņēmumi pēc iepriekšējo valdību pieņemtiem lēmumiem ir vislielākie, kādi jebkad ir bijuši. Kad ieviesa nodokļu reformu (esmu par to arī ļoti daudz kritiski izteicies), viens gan bija zināms - uz 2020. gadu būs salīdzinoši vislabākie ieņēmumi. Nu, šis ir tas moments, kad bija jāpilda solījumi. Mēs nezinām, kas notiks, kad būs 2021. un 2022. gads, 2023. gads, sakarā ar Brexit un tamlīdzīgi. Iespējams, tad jau būs grūtāk, būs jāveic kāda konsolidācija - to nevar zināt. Bet šis bija tas brīdis, kad vajadzēja iedot finansējumu tur, kur visvairāk sāp, nevis partijām.

 

 

Ja par partijām bija jāpieņem kāds lēmums, tad tas bija jāpieņem, attiecinot uz nākamo Saeimu.

 


Līdz šim tas vienmēr tā arī tika darīts. 

 

 

Pēc deputāta ētikas kodeksa uz sevi nepieņem lēmumus! Tad jau var pieņemt lēmumu, ka šis parlaments strādās nevis četrus, bet septiņus gadus. Nu, ko? Nav taču problēmu [to izdarīt]. Vienkārši nedod CVK atļauju izsludināt nākamās vēlēšanas. Saeima pieņem likumu par mediķu algām - nepilda. Saeima pieņem likumu likvidēt OIK - nelikvidē. Kāpēc gan būtu jāpilda likums, ka šī Saeima strādā tikai četrus gadus?!

 


Un prezidents, izskatās, ka viņus atbalsta.

 

 

Prezidents, rudens sesijai sākoties, valdības sēdē pateica: jums mazāk ir jākoncentrējas uz saviem priekšvēlēšanu laikā dotajiem populistiskajiem solījumiem un to izpildi. Balsi dabūjāt, mandātu dabūjāt, ar šiem mandātiem ievēlējāt prezidentu, - viss, sēdiet rāmi! Es uzskatu, ka Latvijas sabiedrība nav pelnījusi šādu budžetu.

 


Jūs esat bijis valdības sastāvā. Ja šis ir lielākais budžets - kur tā nauda paliek?! Saka, ka Kultūras ministrijai lielākā nauda, bet tai pašā laikā kultūras senioriem uz pusi samazinās atbalstu. Tas pats citur.

 

 

Dabiskais pieaugums jau ir visur. Ir pensiju indeksācija pēc iepriekš apstiprinātā grafika. Izglītībā ir neliels pieaugums, bet ne pēc visa apstiprinātā grafika. Inflācija ir bijusi daudz straujāka, nekā tagad ir pielikts. Un, ja mēs to tagad tā kontekstuāli skatāmies, tad visur jau ir klāt - kaut kas.

 


Bet patiesībā budžeta pieaugums nesedz pat inflāciju.

 

 

Nē! Tur jau tā lieta. Prioritātēm vajadzēja būt mediķiem un izglītībai. Tās bija divas lietas, ka bija solītas. Tās bija jāizdara, tās bija vissāpīgākās.  

 

 

Dzirdam, ka dzelzceļā krīt tranzītkravu apjoms. Tranzīts un  loģistika ir 30% no Latvijas eksporta. 4% no IKP. Tur strādā 10 tūkstoši nodarbināto. Tur ir kritums politikas dēļ. Mēs redzēsim arī citas sāpīgas lietas. Ne elektrības cenas pazemināsies, nekas. Plus reģionālā reforma, kas padarīs cilvēkiem dzīvi vēl smagāku. 

 

 

Faktiski cilvēkiem lielākās sāpes pēc šāda budžeta sāksies ar 2022. gadu. Tas ir neizbēgami. Redzējām, cik sarežģīti ir ieviest vienu e-veselību, vienu sistēmu valstī! Tad kā tiks ieviestas 39 jaunas sistēmas? Vienotas sistēmas, kur tiks saliktas kopā būvvaldes, bāriņtiesas, visas pašvaldību funkcijas. Attīstība kur notiks? Kur cilvēkiem būs jābrauc, kādi gabali, līdz lēmumu pieņēmējiem?  Daudz lielāki gabali, daudz tālāk, nekā tas ir šobrīd. Tur es redzu daudz, daudz problēmu.

 


Kariņš tālāko nākotni intervijās jau ir iezīmējis - 2021. gadā viennozīmīgi būs nodokļu pieaugums, un mazie uzņēmēji - visādi mikrouzņēmēji un patentmaksu maksātāji tiks likvidēti. Rietumvalstīs ir liels atbalsts mazajiem uzņēmumiem, ģimenes uzņēmumiem, bet pie mums tos visu laiku apkaro?!

 

 

Jā. Piemēram, Polijā mazajiem lauksaimniekiem ar apgrozījumu līdz 20 000 gadā likme ir 2%. No 20-40 tūkstošiem - 4%. Un tā pamazām iet uz augšu, un, ja apgrozāt miljonu, tad sākat strādāt pilnā nodokļu režīmā. Kāpēc tā ir? Jo šis mazais uzņēmējs sabiedrībai ir daudz izdevīgāks. Viņš savus ieņēmumus tāpat tērē veikalā, kurš strādā pilnā nodokļu režīmā, viņš ieliek bankā. Svarīgi, ka viņš nenāk pēc sociālā pabalsta. Viņš nopelna sev, savai ģimenei. Viņš ceļo, viņš var daudz ko atļauties. Tas ir valstij vitāli svarīgi. Mazos uzņēmumus atbrīvo no nodokļiem, lai viņi nedzīvotu ēnu ekonomikā. Tad, kad tu viņus piespied maksāt, viņi, lai izdzīvotu, sāk blēdīties - jo nav citu variantu. 

 


Tad, kad ZZS bija valdībā, Danai Reizniecei-Ozolai bija šādi ierosinājumi, taču Vienotība jau tad apveda ZZS ap stūri un izdabūja ārā tos no jaunās nodokļu politikas.

 

 

Tas ir tas, par ko es runāju, kāpēc šī nodokļu reforma nebija laba. Mums tajā brīdī, kad Vienotība to izdarīja, vajadzēja pateikt: viss, mēs šo nodokļu reformu nevirzām tālāk vispār.  Bet piekritām, jo palika 0% reinvestētajai peļņai, tika atcelti bezjēdzīgie avansa maksājumi un tamlīdzīgi. 

 


Bet ar visu to “izlēja” ārā mazos uzņēmējus.

 

 

Nu, precīzi.

 


Jautājums jums kā pieredzējušam politiķim: cerības uz nākotni mazajiem uzņēmējiem vispār vairs nav?

 

 

Nu, es neteiktu, ka nav vispār. Es domāju, šis smagais brīdis ar - man ļoti nepatīk šos vārdus lietot, bet šis ir tas brīdis, kad tos jālieto - melīgiem politiķiem, ir jāpārdzīvo.

 

 

Var veltīt daudz skarbu vārdu iepriekšējiem, bet šādu nihilismu es nekad iepriekš neesmu redzējis. Vispār, pret visu.

 


Labs piemērs - valdība pedagogu algu pieaugumu savelk kopā ar kaut kādiem finanšu noziegumiem!?

 

 

Par tiem noziedzniekiem un skolotāju algām. Tur ir viens konkrēts gadījums. Tas nevienam nav noslēpums. Par to ir avīzēs rakstīts un par to pilsētā sen runā, ka kādā likvidējamā bankā ir aizturēta ļoti liela līdzekļu summa. To neatdeva kreditoriem, bet vēlas konfiscēt (iespējams, pamatoti - nezinu) kā iespējami noziedzīgi iegūtus līdzekļus, un attiecīgi ieguldīt tos budžetā. Ja tur, tai bankā, stāv tuvu pie miljarda, tad varbūt kādu īstermiņā var izglābt. Ar svešu naudu, pašu nenopelnītu.

 


Kas cietīs pirmie, ja nodokļu ieņēmumi tiešām būs krietni zemāki, nekā plānots?

 

 

Nu, kā - tie, kas parasti. Pensiju indeksācija, visas sociālās izmaksas: pedagogi, mediķi, māsiņas. Apstāsies attīstība, kura ir paredzēta, un ar ko cilvēki ir rēķinājušies. Pierīgā, kur skolēnu skaits aug un skolas ir par mazu, pašvaldībām būs jāņem aizdevumi, lai būvētu jaunu skolu, vai turpinās dzīvot vecajā. Arī slimnīcām nebūs, kur simtgadīgie korpusi ar infekcijām pilni un ir fiziska nepieciešamība pēc atjaunošanas. Ceļu infrastruktūra… cietīs daudzas šādas lietas. 

 

 

Pagājušajā valdībā pabraukājām pa Latviju, un es redzēju, kādi ir ceļi. Tāpēc mūsu mērķis bija sakārtot valsts galvenos autoceļus. Atrodiet tagad Latvijā kādu valsts galveno autoceļu, kurš ir ļoti sliktā stāvoklī. Esmu šovasar izbraukājis lielāko daļu Latvijas - visur galvenie autoceļi ir ļoti labā vai labā stāvoklī. Ļoti mazs procents ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. 

 

 

Nākamais solis, par ko bija jācīnās, jo tas ir tieši saistīts arī ar tranzītu un daudziem citiem ieņēmumiem, ar akcīzi, - sakārtot vietējās nozīmes ceļus. Lai mazās ieliņas asfaltētu un savestu kārtībā notekūdeņu sistēmas. Tas viss tagad tiks pamests novārtā. Toties līdzekļi ir piešķirti starptautiskajai kosmosa aģentūrai…

 


Valsts kase jau šogad, un, cik es zinu, arī nākamgad nedomā uzlabot situāciju ar aizdevumiem, un pašvaldības nespēs apgūt daudzus Eiropas projektus. 

 

 

Ir objekti, kas tiešām Valsts kasei jāizvērtē, to faktiskā nepieciešamība, pamatojums, bet tur jābūt skaidriem kritērijiem - šobrīd tas vienkārši netiek ņemts vērā. Reģionālās reformas laikā - absolūts nihilisms. Eiropas vietējo pašvaldību hartā 5. pants nosaka, ka ir jābūt konsultācijām ar pašvaldībām. Pašvaldības uzdod jautājumus - nekas netiek atbildēts. Ņemot vērā šo milzīgo līdzekļu masu, kas tiek ieguldīta reformas aģitācijā, propagandā, kad Juris Pūce radio skandina, cik laba būs reforma, pats savā balsī ierakstījis: zvaniet man, cik būs labi, kā dzīve mainīsies, sākot ar 2021. gadu. Paies pašvaldību vēlēšanas, paši gribēs sasēsties tajos krēslos, un tad mēs redzēsim rokenrolu.

 

 

Jau pirms šīm Saeimas vēlēšanām teicu...Man nepatīk lietot to frāzi, ko es teicu, bet tieši tā arī ir. Es teicu, ka var būt daudz sliktāk. Mēs atdosim savu balsi faktiski daiļrunātājiem. Un tieši tā arī notiek. Un es arī tagad pasaku: ja šo reformu pieņems, sākot ar 2022. gadu (2021. gadā būs vēlēšanas), bet ar 2022. gadu, kad visam jāsāk strādāt -  viss būs daudz sliktāk, kā ir šobrīd. Būs ļoti daudz neapmierināto nacionālā mērogā.

 

 

Opozīcija šobrīd nebūt nav sajūsmā par valdības kļūdām, jo tas, kas notiek, jau ir pretvalstiski.

 


Cerams, ka par to kādam nāksies atbildēt.

 

 

Cerams, ka nebūs šausmīgi ilgi jāgaida, kad šīs trakās kļūdas sāks labot, un ka tās varēs arī samērā ātri izlabot. Bet daudzas jau vairs nevarēs izlabot.

 

 

Par budžetu. Tas nav klasisks pozīcijas vai opozīcijas budžets. Mani pārsteidz valsts prezidenta nostāja, viņa retorika. Stāsta, ka šis esot pirmais budžets, kas plānots trīs gadus uz priekšu.

 

 

Pirmkārt, paši, kad pieņēma pagājušo budžetu, teica, ka viņi jau neko nevarēja mainīt, jo tas jau iepriekš bija saplānots, un arī 2020. gads esot saplānots, jo iepriekšējie plānojuši trīs gadus uz priekšu. Tagad viņi saka, ka viņi kaut ko unikālu esot izdarījuši. Patiesībā to dara jau no 2009. gada. Desmit gadus jau plāno budžetu tā: kārtīgi plāno gadu uz priekšu un indikatīvi iezīmē nākamo un aiznākamo gadu. Tas ir indikatīvais plāns ierēdņu līmenī. Politiskais plāns ir nākamajam gadam, kur mēs reāli redzam ieņēmumus, kādi tie būs realitātē. Indikatīvi ir jāiezīmē, lai saprastu, kas notiks nākotnē.

 

 

Tās lietas, kas tika indikatīvi iezīmētas pirms gada, ņemot vērā mediķu pieaugumu, izglītības pieaugumu, tas viss šobrīd ir, kā saka, nolaists kanalizācijā. Viņi iezīmē savas jaunās prioritātes: politiskās partijas un kosmosa aģentūras, milzīga nauda reformas propagandai un melošanai. Pakalpojumi kļūšot pieejamāki… Mēs prasām: kur pamatojums? Kurš pakalpojums, konkrēti, kļūs pieejamāks? Vienu nosauciet. Viņi neatbild. Jo nav kam kļūt pieejamākam. Ja Roju pievienos Talsiem, kurš pakalpojums talseniekiem kļūs pieejamāks? Vai - kurš pakalpojums Rojai kļūs pieejamāks? Nevar nosaukt. 

 

 

Taisni otrādāk, pakalpojumi kļūs nepieejamāki. Cilvēcīgums pazudīs vispār. Kāpēc vietējās vietvaras sauc par pašvaldībām? Pašu valdības. Cilvēki, pie kuriem tu vari aiziet un izrunāt, kuru ietvi mēs remontēsim? Kurai skolai klasi sakārtosim? Kurai ģimenei jādod pabalsts, jo tā ir nevis nelabvēlīgā, kur visu nodzer, bet gan tā, kurai tiešām ir īslaicīgas finansiālas vai veselības problēmas. 

 

 

Saka: vietvaras ir sliktas. Kāpēc Kandava ir slikta? Kāpēc tā kaut kur jāpievieno? Deputāti tur saņem algu 160-180 EUR. Vai viņi nestrādā šobrīd? Ja nestrādā, jāuztaisa pakalpojumu audits. Pakalpojumi šobrīd jau tiek nodrošināti, bet tie ir izkaisīti. Ar to bija jāsāk. Vispirms ir jāidentificē problēmas un tad tās jārisina. 

 

 

Esot jāpārskata pašvaldību funkcijas. Bet varbūt valsts aparāta funkcijas ir jāpārskata? Tās netiek pārskatītas.

 

 

Kāpēc mums eksistē vairāk kā 30 dažādas valsts kartes dažādiem pakalpojumiem? Pārtikas veterinārajam dienestam, Valsts ieņēmumu dienestam, Zemesgrāmatai, tiesai, policijai, un tā var saukt un saukt - faktiski visas instances. Notiek negadījums uz dzelzceļa, atbrauc glābēji no Zemgales, ātrie no Kurzemes, un beigās neviens nav atbildīgs.

 

 

Valsts funkcijas otrajā līmenī bija jāsaliek vienā mājā, lai visi ir pie vienas grāmatvedības, ar vienu plānošanu. Ja kaut kas notiek, visi sasēžas ap vienu galdu: mediķu koordinators, ugunsdzēsēju koordinators, visi zina, kas, ko, un kā. Šobrīd tiek īstenota vienkārši neapdomīga politika, citādi es to nevaru nosaukt.

 

 

Esmu pārliecināts - ja valdības šobrīd nebūtu vai izglītības ministres nebūtu vispār -, esmu pārliecināts, ka tad valstij būtu labāk.


Iesaki ziņu draugiem:

Izsaki savu viedokli!
     Atpakaļ

atstāj tukšu: atstāj tukšu:
vārds:




Ievadiet drošības kodu:

Visual CAPTCHA



 

  

  

   

 

 

ŠEIT VAR NOPIRKT

LAIKRAKSTA

ELEKTRONISKO VERSIJU

 

(pdf):



JAUNĀKAIS LAIKRAKSTS

Laikrakstu arhīvs

Kur abonēt 

Kur nopirkt